Logo
hlava

Nabídka a poptávka jídla

 

Neexistuje potravina, která je zakázaná; avšak některé potraviny jsou zdravější než jiné. Rozpoznat to a pomoci Vašemu dítěti při vybírání z celé nabídky potravin ve správném množství, to je Váš úkol. Jen tak může Vaše dítě rozvíjet své pro zdraví potřebné stravovací návyky. Nabídněte svému dítěti alternativy k méně zdravým potravinám. Namísto sladkostí, koláčů a čokolády mu můžete život osladit pomocí různých, na menší kousky nakrájených druhů ovoce, ovocným salátem nebo sušeným ovocem.

  • Nabízejte jakékoliv alternativy „ofenzivně“ tím, že postavíte ovocný talíř přibližně do výšky úrovní očí svého dítěte; stejně jako dospělí, nechají se i děti rády zlákat pohledem na čerstvé a zdravé jídlo.

Stolečku, prostři se

Nehledě na vaření, má i prostírání stolu pro děti zvláštní význam. Čas mezi jednotlivými procesy vaření lze produktivně využít tím, že svému dítěti vysvětlíte, jak se musí uspořádat talíře, skleničky, ubrousky a příbor a co znamená pěkná dekorace stolu. Jednou vysvětlené a Vaše dítě bude při každém jídle usilovat o tuto práci, která podporuje jeho vlastní kreativitu a jemnou motoriku a dává mu pocit vykonání smysluplné části společné hostiny.

  • Každé přijímání potravy by mělo probíhat vždy v příjemné atmosféře.
  • Rozepře, diskuze, mlčení nepatří k jídlu stejně jako běžící televize.

Nucení, aby se všechno dojedlo, však škodí více než si možná myslíte. Potraviny nejsou žádným vhodným prostředkem k prosazování výchovných opatření. Nemáte jídlem odměňovat, ani jej používat jako sankční prostředek a hrozit odnímáním jídla.

 

 

Clanky

Doporučené články

I děti mohou vařit

I děti mohou vařit

Pro mnoho dětí je kuchyně nejnapínavější místností v celém domě. Tady ...

Zdravý, ne kulatý

Zdravý, ne kulatý

Češi jedí příliš mnoho a tučně. Následky: 35 % mužů a ...